چشم ثریا

چشم ثریا

چشم ثریا

چشم ثریا

چیانگ مای شهری زیبا در تایلند

چیانگ مای یکی از زیباترین شهرهای کشور تایلند برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا باید به شهر چیانگ مای سفر کنید. 


شنبه بازار چیانگ مای در جاده ووالای و یک شنبه بازار در جاده راجدومنم اشاره کرد که در آن وسایل دست ساز عالی، مانند: جواهرات، منسوجات ابریشمی، تندیس های چوبی، و نیز غذاهای تایلند شمالی و اسنک پیدا می شود.

این شهر تاریخی، میزبان چندین جشنواره تایلندی مهم نیز هست. به عنوان مثال: جشنواره لوی کراتونگ که به احترام الهه آب برگزار می شود. تایلندی ها معمولا به نشان این مناسبت، هزاران سبد گل را به رودخانه می ریزند. البته مردم چیانگ مای از این هم فراتر می روند و به این مناسبت، هزاران بالون هوای گرم را در شب به آسمان می‌فرستند.

بیشتر از 300 وات یا معبد بودایی در چیانگ مای وجود دارد که تاریخ ساخت بسیاری از آنها به قرون سیزدهم تا پانزدهم برمی گردد. وات فراثات دوی سوثپ، وات چیانگ مان، وات فرا سینگ و وات چدی لوانگ از مشهورترین معابدی هستند که می‌توانید در تور چیانگ مای به بازدید آن‌ها بروید.

چیانگ مای به عنوان یک قطب مهم گردشگری، از جذابیت های زیاد طبیعی و ساخته دست بشر برخوردار است. این شهر با دارا بودن بلندترین کوه ها در منطقه و زمین محلی متنوع، فعالیت های تفریحی زیادی چون: پیاده روی، دوچرخه سواری، گردش در جنگل، قایق رانی با قایق های الواری و کایاک را ایجاد کرده.