چشم ثریا

چشم ثریا

چشم ثریا

چشم ثریا

شهر باستانی چیانگ مای

شهر باستانی چیانگ مای یکی از بهترین جاذبه‌های تاریخی این شهر برای بازدید هستند که  یکی از مهمترین جاذبه های شهر چیانگ مای می‌باشد. دیوارهای این شهر با توجه به قدمتی که دارند هنوز دست نخورده هستند که بازدید از این جاذبه را در تور چیانگ مای ملزم می‌کنند. 

 

 ورودی اصلی این جاذبه  از دروازه تاپایی می‌باشد که در وسط دیوارهای ضلع شرقی آن قرار گرفته است و در امتداد ضلع شمالی شهر، خاکریزی به چشم می‌خورد که هفتصد سال به دور این شهر ساخته شده‌اند. این خاکریزبرای محافظت از شهر باستانی در اطراف آن حفر شده که امروزه یکی از جاذبه های دیدنی آن هستند. علاوه بر دروازه اصلی در چهار سوی شهر، دروازه های دیگری مانند دروازه چیانگ مای  در ضلع جنوبی، دروازه سوآن دوک در ضلع غربی و دروازه چیانگ پوئرک در ضلع شمالی این شهر به چشم می‌خورند.

در محوطه داخلی دیوارهای این شهر، بقایای برجای مانده از معابد متعددی مانند معبد چیانگ من (Chiang Man)، قدیمی ترین معبد شهر باستانی چیانگ مای و معبد چدی لوآنگ برای بازید در تور چیانگ مای وجود دارند.

 از دیگر جاذبه های این شهر باستانی می توان به مرکز هنری و فرهنگی چیانگ مای واقع در مرکز شهر اشاره کرد که محل برگزاری نمایشگاه های دایمی تاریخ، فرهنگ و مردم شناسی چیانگ مای است. در مقابل این مرکز فرهنگی و هنری، بنای یادبود سه پادشاه اعم از منگرای، بنیانگذار(Ramkhamhaeng) چیانگ مای، رام کامهائنگ سوخوتای و گام موآنگ، از حکمرانان  پایائو قرار داشته.