چشم ثریا

چشم ثریا

چشم ثریا

چشم ثریا

صنعت گردشگری به کمک اقتصاد یونان آمده است

صنعت گردشگری یونان پس از گذر از یک دوره نزولی ، حالا تقریبا سالانه بیش از  دوبرابر جمعیت کشورش گردشگر  جذب می کند. مسئولان گردشگری یونان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری این کشور هر ساله سرعتی دو تا سه برابر از  ساله گذشته پیشرفت می کند و به نسبت کشورهایی چون اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و فرانسه رشد خوبی داشته است .

صنعت گردشگری یونان در حالی امسال در انتظار جذب حدود ۴.۵ میلیون گردشگر تنها در آتن است . در اقتصاد کشور یونان که رکود  را تجربه می‌کند و وابسته به وام‌های فوری است ، صنعت گردشگری نقشی حیاتی ایفا می‌کند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی  ۲۳.۵ میلیون گردشگر از یونان دیدن کردند که با درآمد مستقیم ۱۴.۲ میلیارد یورو همراه بود که این رقم ۲۴ درصد از تولید ناخالص درآمد ملی یونان را به خود اختصاص داده است.

در سال ۲۰۱۰ که آغاز بحران بدهی‌های یونان بود مجموع درآمدهای گردشگری این کشور به ۱۰ میلیارد یورو رسید که ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی کشور را تشکیل می‌داد که این نشان دهنده ی پیشرفت صنعت گردشگری یونان در چند سال اخیر است .

مسئولان سازمان گردشگری کشور یونان همچنین اعلام کردند که اگر بتوانیم ۱.۵ میلیون نفر گردشگر بیشتر جذب کنیم، منجربه ۸۰۰ میلیون یورو درآمد مستقیم بیشتر خواهد شد و امیدواریم این اتفاق در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی روی دهد.امنیت یونان یکی از دلایلی است که گردشگران یونان را برای سفر انتخاب می کنند .

صنعت گردشگری یونان همچنین باعث اشتغال زایی برای جوانان یونان شده و از هر 5 شغل یک شغل به صنعت گردشگری در یونان مرتبط است .