چشم ثریا

چشم ثریا

چشم ثریا

چشم ثریا

دیدنی های گوانگجو

گوانگجو

طبیعت گوانگجو :

کوه ابر سفید (بایون):

از دوران باستان تا کنون این کوه زیباترین نقطه شهر  گوانگجو به حساب می آید، کوهی که بر اثر فرسایش بشکل قندیل  گردیده است.

در اواخر فصل بهار، در هنگام صلوع خورشید حلقه های از ابر های سفید بر فراز این کوه پدیدار می گردند که سبب نام گذاری این کوه گردیده است.

مساحت این کوه حدود 28 کیلومتر و متشکل از 30 قله می باشد که قله مکسینگ بزرگترین در قسمت جنوب شناخته شده است. ارتفاع این قله حدود 382 متر است و پس از بالارفتن از آن شهر در زیر پای شما قرار دارد و منظره ای متفاوت از رودخانه پرل (مروارید) را خواهید داشت.

 

  

پارک یوشیو:

بزرگترین پارک در مرکز گوانگجو با مساحتی حدود 860 هزار متر مربع می باشد.

جذابیت های این پارک عبارتند از: مجسمه، 5بز، مجسمه مار کبری، برج سنای، سایت دیدنی دیوار چین و میدان کانن

بزرگترین و مشهور ترین مجسمه گوانگجو (5 بز) که نماد این شهر  است، نیز در این پارک می باشد. در سال های بسیار دور، مردم این شهر از قحطی رنج می بردند، روزی 5 سوار بر بز از طبقات مختلف بهشت به این شهر آمده، با خواندن موسیقی افسانه ای خود، بزها خوشه های برنج را در زمین فرو می بردند و پس از آن برکت و نعمت به این شهر روی آورد و این شهر تبدیل به شهری غنی و پرجمعیت شد، زان پس 5 بز نماد این شهر گردید.

برج سنای دیگر جذابیت این پارک می باشد. کلمه برج، تداعی گر آسمان خراش مانند ایفل می باشد ولی در چین برج به آن معنی نمی باشد بلکه معروف به پاگودا یا نیایشگاهی برای پیروان تائوئیسم و همچنین برای بوداگرایی کاربرد دارد. این برج، که ساختمانی 5 طبقه لایه به لایه در پارک یوشیو می باشد در سال 1380 در زمان آغاز سلطنت سلسله مینگ ساخته شد که در حال حاضر موزه گوانگجو می باشد. 


جهت بهره گیری از سفری دلپذیر با تور نمایشگاه گوانگجو همراه شوید